Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

Διαιρέσεις

Θεωρία για τις διαιρέσεις...
Πατήστε εδώ για να βρείτε τη θεωρία για τις διαιρέσεις ακέραιο με ακέραιο και πηλίκο δεκαδικό.
Πατήστε εδώ για τη θεωρία στη διαίρεση δεκαδικού με διαιρέτη φυσικό αριθμό και διαίρεση δεκαδικού με διαιρέτη δεκαδικό αριθμό

    Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

    νίψον ανομήματα μη μόναν όψιν

    Στο προαύλιο του ναού της Αγίας Σοφίας λέγεται πως υπήρχε κρήνη στην οποία αναγραφόταν η φράση

    "νίψον ανομήματα μη μόναν όψιν",
    (ξέπλυνε τις αμαρτίες σου και όχι μόνο το πρόσωπό σου).

    Η φράση αυτή, αν αναγνωσθεί ανάποδα (από δεξιά προς τα αριστερά) αποδίδει τις ίδιες ακριβώς λέξεις και επομένως και το ίδιο νόημα.

    Δυστυχώς 20 χρόνια μετά τα πρώτα εγκαίνια μετά από φοβερό σεισμό ο τολμηρότατος στη σύλληψη και κατασκευή, για την εποχή του, θόλος (τρούλος) κατέπεσε και συνέτριψε την αψίδα δίπλα στον ιερό άμβωνα, τον ίδιο τον άμβωνα, το κιβώριο και την Αγία Τράπεζα. Τότε ανέλαβε ο ανιψιός του Ισιδώρου, ο Ισίδωρος ο νεότερος, ισάξιος του θείου του και έκτισε τον νέο θόλο που υφίσταται μέχρι σήμερα.
    πηγή:
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
    η Βυζαντινή

    Εικονική περιήγηση στην Αγία Σοφία

    Τρισδιάστατη περιήγηση στην Αγία Σοφία προσφέρει η ιστοσελίδα που μπορούμε να μεταφερθούμε κάνοντας κλικ στην επόμενη εικόνα. Ο χειρισμός είναι απλός.
    • Περιμένουμε λιγάκι να "φορτώσει" η εφαρμογή.
    • Πατάμε το γαλάζιο Χ για προβολή σε ολόκληρη οθόνη
    • Κινούμαστε σε κάθε κατεύθυνση με τη βοήθεια του ποντικιού μας.
    • Επιλέγουμε από τα κόκκινα σημεία το σημείο της περιήγησής μας
    • Η γαλάζια "σάρωση" μας δείχνει προς τα πού κοιτάζουμε
    Καλή περιήγηση στο αριστούργημα της βυζαντινής αρχιτεκτονικής.

    Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

    Ζωγραφιά για τις θάλασσες

    Μια πανέμορφη ζωγραφιά της Μαρίας Κ. Για το μάθημα της γεωγραφίας....

    Κόμικς από τα παιδιά



    Εργασία των μαθητών: Μαρία Μ., Χρήστος Μ., Μάρκος Σ., Στέλλα Γ., Νίκος Ζ., Μαρία Γ.










    Εργασία των μαθητών: Βαρβάρα Χ., Τόλης Κ., Γιώργος Π., Νίκος Τ. Γεωργία Β.




    Εργασία της μαθήτριας Ματίνα Β.

    Εργασία των μαθητών: Μαρία Κ., Βασίλης Κ., Ειρήνη Κ., Μάκης Κ., Νίκος Τ.



    Εργασία των μαθητών: Φλώρα Δ., Ανέστης Γ., Δώρα Β., Γίωργος Σ., Τάκης Ρ., Μιχάλης Τ.


    Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

    Μια φορά και έναν καιρό ήταν η ζωή

    Ένα κινούμενο σχέδιο με πληροφορίες, επιθέσεις μικροοργανισμών και πολλά άλλα...

    Ανάποδος... γιατρός

    Γίνε οδοντίατρος αλλά ...από την ανάποδη! Αντί να βγάζεις δόντια, βάζεις! Ξεκίνα με τα νεογιλά δόντια και προχώρησε στα μόνιμα.

    Στη συνέχεια ακολουθεί ένα κουίζ, αλλά το παιχνίδι είναι στα αγγλικά! Με τη βοήθεια του επόμενου λεξιλογίου όμως, θα τα καταφέρεις...

    Λεξιλόγιο:
    Incisors: Κοπτήρες                                       Premolars:  Προγόμφιοι   Canines: Κυνόδοντες                                         Molars: Γομφίοι


    Κάντε κλικ πάνω στην εικόνα

    Τα δόντια μας και η στοματική υγιεινή

    Πληροφορίες σχετικά με τα δόντια μας και τη στοματική υγιεινή μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση.
    Κάντε κλικ πάνω στην εικόνα

    Από πού πήρε το Αιγαίο το όνομά του;


    Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία ο γιος του βασιλιά της Αθήνας, Θησέας, πήγε να πολεμήσει το Μινώταυρο στην Κρήτη. Ο πατέρας του, ο Αιγέας, του είπε αν γυρίσει ζωντανός να βάλει άσπρα πανιά στο καράβι και αν όχι μαύρα. Πήγε στην Κρήτη και νίκησε τον Μινώταυρο. Τότε είδε μια όμορφη γυναίκα, την Αριάδνη, που ήταν κόρη του βασιλιά της Κρήτης και ήθελε να την παντρευτεί. Την πήρε μαζί του. Ο βασιλιάς στεναχωρήθηκε και έτσι κάλεσε το θεό Διόνυσο. Του είπε τι συμβαίνει και μετά του είπε να πάει να την πάρει. Ο Διόνυσος πήγε και την πήρε. Όμως ενώ ο Θησέας πέτυχε στην αποστολή του, πάνω στη χαρά τους ούτε ο ίδιος ούτε ο πλοίαρχος θυμήθηκαν να αλλάξουν τα πανιά. Μόλις ο Αιγέας είδε τα μαύρα πανιά... από τη θλίψη του πήδηξε από το βράχο στη θάλασσα και πνίγηκε. Η θάλασσα που έπεσε ο Αιγέας ονομάστηκε Αιγαίο πέλαγος.


    ( εργασία του μαθητή Γιώργο Π.)
    (ζωγραφιά από τη μαθήτρια  Ματίνα Β.)



    Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013

    Μαθήματα "στρογγυλοποίησης" από τον ...Ζήκο!

    Απίστευτες ατάκες από τον παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο...

    Ο πασίγνωστος "Ζήκος" κάνει "στρογγυλοποίηση" στους λογαριασμούς, με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο! Δείτε...

    Και ο διάλογος...

    ΚΥΡ ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Έλα δω ρε να παραδώσεις. Λέγε τι έπιασες σήμερα;
    ΖΗΚΟΣ: Έπιασα, τι έπιασα; Δεκάρες έπιασα. Βερεσετζήδες κι όλοι οι σπαγγοραμένοι. Τι έπιασα; Ήρθε ο στραβάραπας ο τενεκετζής, με 'κείνον τον άλλον, τον πορτοφολά, αυτός που είναι έτσ'. Ήπιαν κάτι ούζα, τσ' έδωσα λίγο σαλαμάκι σάπιο εκεί, λίγο τυράκι, 9,80  πες  9
    ΚΥΡ ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Γιατί να πω 9;
    ΖΗΚΟΣ: Πες 9 τώρα. Γράφε εκεί. Ήρθε μετά ο άλλος, εκείνος ο πορτοφολάς που τον κυνηγάει η αστυνομηνία όλο. Ξέρεις ποιος σου λέω. Εκείνος που είναι έτσι, που φοράει την τραγιάσκα ανάποδα και σε κλέβει με το 'να μάτι. Ήρθε με μια παρέα, ήπιαν κάτι ούζα, 2 κατοστάρια, τσ' έφτιαξα 2 αυγά, λίγο σαλαμάκι, 16,40  πες  15
    ΚΥΡ ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Γιατί 15, ρε;
    ΖΗΚΟΣ: Πες 15 για τη στρογγυλοποίηση. Τι θα κάνουμε; Θα πάμε κόντρα στους δεκαδικούς αριθμούς τώρα; Ήρθε κι ο άλλος, ξέρεις ποιον λέω, ε; Εκείνος που σε μιλάει εσένα και κοιτάζει το Τόκιο, που είναι έτσι, ο αλλήθωρος. Έφερε μια μεγάλη παρέα, τσ' έκανα κάτι αυγά, τσ' έδωσα δυο κονσέρβες σάπιες που είχαμε, λίγο τυρί, κάτι ψωμιά, κάτι αυτά... 43,20  πες  40 !
    ΚΥΡ ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Όχι ρε, δε λέω 40, γιατί άμα πω 40,  40 θα 'ναι οι ώρες σου...!!!

    Αναδημοσίευση από το blog:

    Διαφορετικοί, όμως ίσοι!

    Τα άλογα της φάρμας από νωρίς άρχισαν να τρέχουν νευριασμένα πάνω - κάτω. Είχε βγει είδηση πως ένα άλογο που ήταν άσπρο είχε γεννήσει ένα μαύρο πουλάρι. Τα άσπρα άλογα της φάρμας είχαν ξεσηκωθεί στην είδηση ότι ένα μαύρο άλογο θα ζούσε μαζί τους.

    - Αυτό δεν πρέπει να μείνει έτσι, είπε ο αρχηγός των αλόγων. Θα ξεσηκωθούμε και θα διώξουμε από τη φάρμα μας αυτό το βρωμοάλογο.
      Όλοι συμφώνησαν και ετοιμάστηκαν για πόλεμο. Τα άλλα ζώα της φάρμας προσπάθησαν να τα ηρεμήσουν 
    - Πρέπει να ηρεμήσετε, είπε η αγελάδα, και να δεχτείτε πως όλα τα ζώα μαύρα ή άσπρα είναι το ίδιο και όλοι πρέπει να ζήσουμε αγαπημένοι μαζί.
    - Η ράτσα μας για χρόνια ήταν άσπρη, απάντησε νευριασμένα ο αρχηγός των αλόγων, και δε θα μας << βρομίσει>> ένα ψωροάλογο που δεν είναι σαν κι εμάς.
    - Δηλαδή δε δέχεστε και εμάς που δεν είμαστε άλογα; Που κακαρίζουμε, αντί να χλιμιντρίζουμε; είπαν ξεσηκωμένες οι κότες. 
    - Και εμάς, δε μας θέλετε γιατί κυλιόμαστε στη λάσπη και είμαστε βρώμικα; είπαν τα γουρούνια.
    - Άρα ούτε κι εμάς, πετάχτηκαν τα πρόβατα, γιατί είμαστε πιο μικρά και αδύναμα από σας;
      Ο αρχηγός των αλόγων άρχισε να σκέφτεται πως για αρκετό καιρό ζούσαν όλοι μαζί και ήταν αγαπημένοι. Όλοι πρόσφεραν από κάτι κι ας ήταν μικροί, μεγάλοι, καθαροί, βρόμικοι, βέλαζαν ή χλιμίντριζαν. Αποφάσισε πως θα δεχόταν το καημένο το πουλάρι και ποτέ ξανά κανείς δε θα θεωρούσε τον άλλο κατώτερο, αλλά ίσο!
    (Εργασία της μαθήτριας Μαρία Μ.)

    Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2013

    Τρελά μαθηματικά

    Τώρα που τελειώσαμε τις διαιρέσεις, ας δούμε μία περίπτωση σε ένα αστείο βίντεο. Το βασικό πρόβλημα είναι το εξής:


    Σε μια αγροτική περιοχή, τα 7 κορίτσια μιας οικογένειας προσπαθούν να μοιραστούν μεταξύ τους τις 49 κατσίκες του κοπαδιού τους. Πόσες κατσίκες αντιστοιχούν στην καθεμιά;


    Πρώτα λύστε το πρόβλημα μόνοι σας κι έπειτα παρακολουθήστε το βίντεο.



    Τι κάνουν λάθος οι άνθρωποι που προσπαθούν να βοηθήσουν τα κορίτσια (που δεν ξέρουν μαθηματικά); Πώς γίνεται να τους λένε ότι αναλογούν στην καθεμιά από 16 κατσίκες; Βρείτε το και τα λέμε στην τάξη...

    Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2013

    Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

    Γεωγραφία-Κόλποι

    Όταν ξεκινήσει το παιχνίδι, εμφανίζεται στο πάνω μέρος δεξιά το όνομα ενός κόλπου. Εσείς κάνετε κλικ στον κόλπο που νομίζετε πως είναι. Αν τον βρείτε με την πρώτη, το σημείο γίνεται πράσινο, αν τον βρείτε με την δεύτερη γίνεται κίτρινο, ενώ με την τρίτη γίνεται πορτοκαλί. Μετά τις τρεις αποτυχημένες προσπάθειες το παιχνίδι σάς δείχνει τον σωστό κόλπο για να τον επιλέξετε, όμως το σημάδι μετά γίνεται κόκκινο.
    Πατήστε στην εικόνα, για να μεταφερθείτε στο παιχνίδι.

    Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

    Βυζαντινή αυτοκρατορία-Ιππόδρομος

    Ακτογραφικά στοιχεία Ελλάδας

    Στη Γεωγραφία, όταν λέμε "ακτογραφικά στοιχεία" εννοούμε τα νησιά, τους κόλπους, τις χερσονήσους, τα ακρωτήρια, τους Πορθμούς, τους Ισθμούς, τις Διώρυγες κ.ά.


    Ας δούμε τα πιο σημαντικά από αυτά σε εικόνες (και επειδή εμείς ζούμε σε νησί, σχεδόν όλα τα ακτογραφικά στοιχεία υπάρχουν εδώ):

    ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ: Τμήμα ξηράς, που εισχωρεί μέσα στη θάλασσα με συνέπεια να βρέχεται απ΄ αυτή από τρεις πλευρές. Συνηθέστερα η χερσόνησος συνδέεται με την ηπειρωτική χώρα με ευρύτατο λαιμό.




    ΑΚΡΩΤΗΡΙΟ: Η άκρη ενός τμήματος ξηράς που εισχωρεί μέσα στη θάλασσα.



      

    ΚΟΛΠΟΣ: Τμήμα θάλασσας που εισχωρεί μέσα στην ξηρά.





    ΟΡΜΟΣ (αλλιώς λέγεται και σαπιέντζα, ράδα, αγκυροβόλιο, καραβοστάσι): Μικρός σε έκταση κόλπος κατάλληλος για αγκυροβολία (μπορεί να προσφέρει ασφάλεια στα εντός αυτού αγκυροβολημένα πλοία).




    ΠΟΡΘΜΟΣ: Φυσική στενή λωρίδα θάλασσας που, χωρίζοντας δύο ακτές, ενώνει δύο μεγαλύτερες θαλάσσιες εκτάσεις.











    ΔΙΩΡΥΓΑ: Τεχνητό κανάλι που ενώνει δύο θάλασσες (ή λίμνες ή ποταμούς) 






      

    ΙΣΘΜΟΣ: Φυσική στενή λωρίδα στεριάς που, χωρίζοντας δύο θάλασσες, ενώνει δύο στεριές.




    Αναδημοσίευση από

    Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

    Ο μύθος της Ευρώπης

    Ζωγραφιά από τη μαθήτρια Ματίνα Β.
       Στη Συρία ζούσε κάποτε ο βασιλιάς Αγήνορας, ο γιος του Ποσειδώνα. Αυτός είχε μια πεντάμορφο κόρη, την Ευρώπη. Ο Δίας είδε την Ευρώπη, την αγάπησε και μια μέρα, που η κόρη μάζευε λουλούδια σε ένα ακρογιάλι, μεταμορφώθηκε σε άσπρο ταύρο, την πλησίασε και ξάπλωσε δίπλα της. Το ζώο έδειχνε ήρεμο και φιλικό και η Ευρώπη το πλησίασε, το χάιδεψε και κάθισε στη ράχη του. Την ίδια στιγμή ο ταύρος πετάχτηκε πάνω από τα κύματα κι έφτασε στην Κρήτη. Εκεί ο Δίας πήρε την κανονική του μορφή, παντρεύτηκε την Ευρώπη και γέννησαν τρεις γιους. Όταν ο Δίας επέστρεψε στον Όλυμπο παρήγγειλε στον Ήφαιστο να φτιάξει ένα χάλκινο γίγαντα, τον Τάλω, να φυλάει τη Κρήτη και να μην μπορέσει να φύγει η Ευρώπη. Από αυτήν πήρε το όνομά της η ήπειρος που ζούμε κι εμείς σήμερα, την Ευρώπη.

    (εργασία από το μαθητή Χρήστο Μ.)

    Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013